En riktig truckerbrud

Nu jävlar ska ni få höra vad mycket som har hänt i skolan!
Vi började hela skolåret med ett prov på grundregeln och fortsatte med två till, ett varje fredag. De två andra proven var på vägmärken. Jag fick alla rätt på båda proven!
För att inte bara sitta inne och häcka när det äntligen var fint väder ute så fick vi gå ut och köra lite elbilar och testa att backa med dem, vi fick även testa på att surra fast tomma tunnor på ett grusflak. Vilket inte var lätt.
Veckan efter det började vi köra truck. Det ser så sjukt lätt ut när "proffs" kör de olika truckarna vi har men det är as svårt. Vi skulle köra slalom runt koner, och den första trucken jag körde var jättelätt för det var en ratt på den med en knopp på och rattade man fult svängde trucken, men den gick inte framåt. Men de andra två rörde sig samtidigt, så kom man för nära en kon fick man backa och den ena fick jag nästan träningsvärk av och den andra svängde du med en joystick och det gick inte. Vi hade sedan en veckas uppehåll så vi kunde jobba med transport också.
Efter en veckas uppehåll av truck körande skulle jag köra upp i måndags (!) på en bana med koner och trångt utrymme. Jag fick tyvärr köra upp några gånger, men tillslut fixade jag det. Igår körde jag upp för nästa truckklass, alltså truck B. Det gick inte heller bra tyvärr, utan fick köra upp tre gånger där med, bara för att typ få öva. Idag skrev hela klassen proven till de båda truckklasserna. Proven var jätteenkla och imorgon ska de rättas.
Förra fredagen började jag även med mitt individuella val, vilket är träningslära, så nu ska jag bli stark.
 
Jag har även fått lära mig att mecka lite med min bil, vilket var kul. Nu har jag även hittat lite roliga saker som jag ska köpa, till exempelt en ny växelspaksknopp som ser ut som en dödskalle.
 
Tunnorna vi fick surra fast
 
Vi fick lite besök på skolan. Gissa hur många som körde truck och hur många som stod och kollade på lastbilen ;)
 
God natt på er alla där ute.
 

Kommentarer
Postat av: Milina

Grattis till proven!

2013-10-07 @ 01:20:14
URL: http://milina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0